torsdag 29 maj 2008

spöke

Inatt vaknade jag av att någon försökte ta sig in genom vårat sovrumsfönster!

Vi sover på andra våningen.

Någon/ något drog och slet i fönstret.
Jag satte mig käpprätt upp knuffade på Adde.
-det är nån som försöker ta sig in! viskade jag hetsigt fram
han satte sig upp och såg ut som han var nyvaken...

jag hörde hur det dunsade till på taket nedanför fönstret, någon hoppade ner på det.

Adde tittade fortfarande lika nyvaket på mig.
-Hörde du? väste jag fram

Han la sig ner och sov.

Jag låg sen med en puls på 300.
men lugnade mig och gick tillbaka i tiden.
Visst hade jag hört något efteråt.
Det kan ha varit ett kurrande...
Kan det ha varit en katt som hoppat upp på utbyggnaden och försökt ta sig in.
jag tvingar mig att tro på den teorin.

samtidigt som jag prisar Gud och alla hans polare att Adde inte jobbade denna natt!

Sen låg jag och funderade ut olika sätt att hantera nätterna som Adde jobbar.
Det lär bli en madrass på golvet inne i barnens rum.

1 kommentar:

Annis sa...

Du, jag tycker mig minnas att ni haft "spöken" utanför ert fönster förr också. Men då var det väl en fladdermus`?

Så är livet på landet =).