måndag 28 januari 2008

vården

Imorgon har jag varit sjuk i 14 dagar.
eller rättare sagt ikväll.
Jag är så ohyggligt trött på sjukan.
Idag ringde jag till familjeläkarenheten
Satt i tkö i ca 20 min...
förklarar och berättar min sjukdomssituation.
Så ska det inte var sa hon.
Skrev och muttrade.
Tillslut säger hon att jag ska komma i eftermiddag kl 15,20.
-nej, sa jag!
-va sa hon.
- nejmen jag har ett fosterbarn och Uppsala socialtjänst ska komma i eftermiddag och göra hembesök.
-jah, då får du återkomma då sa hon
-va? sa jag
-jo, jag kan bara ge dig en tid samma dag som du ringer.
-men sa jag
-ja så är det sa hon.
-men har ni inget tidigare då? sa jag
-nej sa hon vi har tjockt i dag. Ring imorgon så kan du kanske få en tid imorgon.
-åh, måste jag ta upp allt igen då?
-ja!
-hejdå

1 kommentar:

Anonym sa...

ja men visst borde det gå att få allt mera effektivt för alla tycker man hoppas du får en tid i morgon så att du blir hjälpt och får tillbaka krafterna