onsdag 9 januari 2008

tandläkare och rörmokare

Imorse drog jag till tandläkaren igen.
Idag gick det inget bra.
Jag började grina och ha mig.
Det var obehagligt som tusan. men jag ska ta med mig;
det gjorde inte ont! det var bara obeehagligt!
ska försöka pränta in det.

Sen kom äntligen rörmokaren!
en ung grabb.
Nu har jag blivit gammal.
Jag gick och funderade om jag verkligen hade ringt rätt.
Det kankse skulle vara bättre med en äldre karl som har gjort sånt här förut!
men hur tänker jag?!?!?!
Nu sitter jag och skäms för mina fula tankar.
Klart grabben kan!
annars skulle han inte få ha egen firma!
eller hur?

men det ver tydligen inte så enkelt som jag hade trott.
bara såga hål i taket och trycka upp ett rör sen trycka ihop fler rör tills det är så långt som det ska vara.
nej , det var ett evinnerligt diskuterande fram och tillbaka.

sen måste avloppsröret gå utefter köksväggen.
det kan ju bli spännande...
sitta och äta medan man tittar på väggen och ser vad den som varit uppe på toa har gjort. och i vilket skicka magen är i...
istället för morgon tv i köket?!

4 kommentarer:

Miralin sa...

Ska du ha genomskinliga avloppsrör???

Anonym sa...

hahah! nej, men tänk om...bara vetskapen att de ska gå efter väggen...

Anonym sa...

Vilken morgon TV det skulle kunnat bli :P

Olle sa...

Haha...det skulle ju inte bli så stor skillnad...det visas ju mest skit på TV ändå... :P