torsdag 10 januari 2008

en stor stark

jag har köpt mig en sekretär/byrå idag!
en jättefin!
gammal, som jag hade tänkt ha i "lugna rummet".

Jag gav mig iväg med Luis i släptåg, han skulle in och träna så han skulle passa på att hjälpa mig att baxa in byrån i bilen.

Det var ett as.
Ännu mer ett as eftersom Luis hade bestämt sig för att det inte gick att bära byrån nerför trappan.
Han var tvungen att ta för korta steg.
jodå sa ajg det ska gå.
men jag insåg snart att det skulle verkligen inte funka.

Jag är en stark kvinna! (där visar sig mitt polska blod.)
Men att bära ett as nerför en snirklig trappa med en som redan bestämt sig för att det inte skulle gå, det klarar inte jag av!

så nu sitter jag här och väntar på att adde ska komma hem med aset.
Han fick åka in och hämta den med hjälp av snälla björn!
tack björn för hjälpen!

ohhhh va kul det ska bli!
men den är nog alldeles för stor för "lugna rummet" så just nu ska vi möblera om...hahhhaa undrar om adde är lycklig?

Inga kommentarer: