onsdag 9 januari 2008

hantverkare


jag har inte de bästa, men gu jag har tappat ordet..
bästa...nu kom det

jag har inte de bästa erfarenheterna av hantverkare.

I somras var plåtslagaren hit och mätte och klättrade på taket till utbyggnaden.
Visst, fint, fint! det här kommer bli bra! sa han och klättrade ner.
Han skulle hem och bocka kanter och klippa bitar, snusa snus och bita på naglarna.

Sen på hösten fick vi hit en elektriker.
Äntligen skulle elen bli "klar" på övervåningen!!
Ja! visst han hann inte klart men nästa vecka skulle han kika in igen!
För de hade så mycket på jobbet just nu; i Kina!

Idag ringde jag och frågade om det finns en möjlighet att det kommer komma någonsom kan stoppa in sladdarna in i proppskåpet, stänga luckan och dra härifrån sen?
JOdå kankse den här veckan.

Rörmokaren, den lilla spellevinken!
Han skulle ringa vid 17 tiden i eftermiddag för då skulle han ha gjort en kostnadsberäkning och kolla vilket datum han skulle kunna sätta igång.
han har inte ringt...
Han letar väl efter näshårstrån, om han lägger ner såna på läppen kankse han ser äldre ut...

Men värst var det nog när jag hade fått för mig att vi skulle göra en rörspis i tvrummet...
Jag fick tag i en snubbe som kom ut riktigt kvickt faktiskt.
Jag pekade och han hummade och sa att han skulle räkna på det och höra av sig.
Han hörde inte av sig på fler månader.
När han till slut ringde hade jag nästan glömt bort det hela.
Men han ringde och bad om ursäkt att det dröjt och berättade samtidigt att efter han varit hos oss hade han ramlat ihop.
Det visade sig vara cancer.
Sen var dödsannonsen i tidningen några dagar senare.

Så jag är lite orolig när de inte hör av sig.
De kanske är dåliga?
Jag törs inte ringa till en ny hantverkare utifall att han ringer om någon månad och vill prata av sig lite och be om ursäkt för att han blev sjuk och inte kunde komma.

Vilket dilemma fär då kan jag ju inte säga
hörrö din jävla skit! dig har jag dumpat för länge sen!
jag fick tag i en riktig hantverkare som kan sitt yrke och är serviceminded!
stick och brinn!

Inga kommentarer: