lördag 26 januari 2008

medarbetare

Idag ska jag på möte.
Eller möte och möte...

På min gigantiska arbetsplats har några höjdare bestämt sig för att vi ska få större gemenskap och känna mer "laganda" !
Det är ju super!
Absolut.
Det har jag fråagt efter länge.
men det som är trist när det är sånt här.
är att det sitter några, nånstans högre upp och bestämmer detta.
De bestämmer precis hur det ska gå till, skickar ut papper och mallar som vi nu ska följa!
men ingen lyssnar på oss!
herregud det är ju VI som lever i verkligeheten och har efterfrågat en gemanskap med resten av företaget.

Jag vet att jag kan upplevas besvärlig men om alla tänker efter så är jag bara "besvärlig" för att jag har andra lösningar.
Jag är inte besvärlig för att det är skoj!
jag vill ju bara väl.
tänk om de kunde lyssna helt objektivt och höra vad jag säger och inte gå in i nån försvarställning och tro att jag klankar ner på företaget...
få se hur det går idag då.

Inga kommentarer: