tisdag 29 januari 2008

ensamgångare

jaja, med en valp får man inte ta några längre promenader.
O, lite trist är det.
men jag kommer iallafall ut på en kortare promenad.
och jag får frisk luft ilungorna!
idag behöver man förvisso bara stoppa ut snoken i dörröppningen så har man frisk luft på botten av lungorna av bara farten.
men har man hund ås har man! det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder!
på med vinddräkt och mössa, gummistövlar och ett glatt humör!

Ska ta varvet tunt åkern tänkte jag en rätt lagom vända.
allt för att slippa bajshögar på gården!
jag har ju det långa benet framför det andra och startar glad i hågen och vind i ryggen.
Hundstackarn har då vind i "hålet" så att säga.
Verkar inte gilla läget.
medan matte gört.
Jag går och han springer efter...
trodde jag.
Hunden har sprungit hem och står och ylar utanför dörren.
Men jag stod på andra sidan flodfåran fastkletad i leran som sakta men säkert klättar uppåt på stövelskaften när jag står stilla. Ett sliskigt tjippljud hörs tydligt när jag så sliter tillbaka stövlarna ur lerans grepp för att fortsätta min promenad på väg mot motvinden!

Hundar det är kloka djur.

Inga kommentarer: