måndag 28 januari 2008

trist göra

räkningen från rörmokaren (som inte ens var en rörmokare, sa han sista dagen...) var ju chockartad.
Han var här först en gång och tittade på jobbet och talade om att materialet skulle gå på ca 2500 kr+ moms.(muntligt)
så vi räknade på att allt skulle kosta ung. 8000 kr och där stod vi.
när han var här hade han sin lillebror med sig.
HAn stod bredvid honom och pratade billjud.(!?)
Jacob och Luis frågade vid flera tillfällen vad den andra killen gjorde här.
Vi svarade att vi inte visste men att han kanske var med och höll på att lära sig...
Lillebrors sammanlagda arbetstid uppgick till rätt så precis en timme.
Rörmokaren fick dessutom ett larm när han var här så han var tvungen att åka härifrån.

Rörarbetet ser för taskigt ut.
Det är som Adde säger tar man ut 350 kr i timmen ska det ta mej sjuttsingen se ok ut också även om det är provisoriskt för vem vet när vi blir klara med utbyggnaden...

Jaja, när nu räkningen kom i torsdags var den på härliga 16 500kr.
Han vill ha betalt för material 6500kr.
han säger sig ha varit här 22 timmar.
Ok, 22 timmar men tar upp extra tid för lillebror dÅ?
men jag vill inte betala 350 kr i timmen för en människa som inte kan nånting och inte gör många knop.
och, jag tycker att om material kostnaden steg med lite mer än det dubbla borde vi inte fått veta det?
Och när vi räknar får vi ihop 14 timmar.
(Plus att Adde bjöd båda grabbarna på lunch)
Nu har jag suttit i telefonen med konsumentsekreteraren som vill att v iringer rörmokaren och vill veta det som vi undrar över.
Annars kommer hon hjälpa oss att hitta en skälig kostnad som vi betalar och sen får han bestrida resterande av pengarna.

men fyyyyyy, vad tråkigt det är att bråka!
Allt är så mycket enklare att bara betala och tänka att det var sista gången vi anlitade honom.
men fan denna gång är det lite för mycket pengar det rör sig om...
upp till fight

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja ni gör helt rätt det kan ju inte stämma men förstår att det är trist finns ju rötägg i alla yrkeskategorier kan jag tänka mig. Hoppas ni får räkningen nersatt Kramar

Olle sa...

Den där krokiga rördragningen hade jag kunnat fixa åt Er för lite lunch och en öl. Tror nog jag hade lyckats få det lika snyggt! :)
Jag är inte heller nån rörmokare...

Hoppas det löser sig, och att ni anlitar nån från t.ex. IVAB nästa gång...dom är duktigare... :)