fredag 18 januari 2008

första dygnet

nu har Bacillen varit hos oss i lite mer än ett dygn.
Han hade lite svårt att komma till ro igår kväll.
Vi bäddade iordning på golvet bredvid vår säng.
jag låg som pippi långstrump så jag kunde klappa på honom när han började gråta.

men sen somnade han oc hsov som en stock... fast hur länge har jag ingen aning om.
för helt plötsligt när jag vaknade till låg han med sitt ansikte på mitt.

så där fick jag för att ajg sa att INTE en hund i min säng.
få se hur det går inatt.

sen vaknade vi kl7 och jag bar ut bacillen på studs så det inte skulle hända en olycka inne...
han kissade ochkissade och kissade...
sen höll han igång hela tiden fram till kl 14!!!
en valp.
han försökte komma till ro men det gick inte.
det låter och rör sig hela tiden här hemma...
men nu har nästan sovit resten av dagen från 15 och nu är kl 20,30.

jag måste ge honom hans kvälls mat! herregu!!!

4 kommentarer:

Olle sa...

Välkommen till den underbara zoo-världen... :)
Att få en hund att fatta att sängen är "no-no" är inte alltid lätt....Dom smyger upp dit, tysta som ninjas, så fort man snarkat till en gång. :)

Miralin sa...

Min pappa ville inte heller ha hundar i sängen, men så fort han somnade kröp deras "lilla" Rottis upp och la sig, raklång mellan pappa och hans fru, trängde ner huvudet på pappas huvudkudde och snarkade högt!
... hunden fick ett eget rum till sist...

Anonym sa...

Sötis ska bli skoj att träffa honom :) Ja dom vill ju gosa så klart saknar väl Mamma liten snutt

Annis sa...

Grattis!

Händer grejer vill jag lova! Hundägare! Lycka till..jag undrar verkligen vem du köpt den av? "jobbarkompis"?????

kram Annis