tisdag 22 januari 2008

ett gott skratt

igår skrattade jag så jag höll på att börja storgråta.
jag är expert på att blanda ihop skaer och prata om fler saker samtidigt så min omgivning brukar se rätt frågande ut emellanåt.

och jag kan itne förstå varför? det är väl bara att hålla hop och hänga med i svängarna.

Vårt internet och digitaltv höll på att lagga ihop igår kväll när jacob sulle titta på något program.
Jag tillkallades och jag försökte på mitt sätt få det att funka igen
Dra ut och sätta tillbaka sladdar, snabbt så jag kommer ihåg var jag drog ur den ifrån. blåsa in i hålor som kankse har med saker och ting att göra.
men inget av mina tricks funkade igår

så jag satt där och zappade med remoten för att kolla om det var problem med alla kanaler.
medan jag gör det slår det mig att telegubben som var här förrut pratade om att på vår mottagnignsmast är det alltid knas på måndagar. (fråga mig inte varför!!!)
Så jag skulle fråga Jacob vad det var för dag samtidigt som jag skulle berätta om telegubben och zappa på remoten..
-vad är det för dag i , måndag jag fyller ju år.
Jacob tittar på mig och lyssnar.
-teliasnubben som var här kollade på våra prylar förut eller ja, när teliasnubben var här sa han...Jag tänder på muskler!

Jacob tittar med stooora ögon på mig och ser väldigt frågande ut.
jag inser vad jag sagt och får ett skrattanfall medan jag försöker tala om för ahonom att
-hahah, när jag pratade så kom det upp att det går ett program som heter "Jag tänder på muskler" på fyran nu, hahah han sa aldrig det.fast han kankse gör det men det sktier jag i

-jaha, jag tänkte väl sa Jacob.
sen kunde inte jag sluta skratta.
Jag såg Jacobs min framför mig hela tiden

1 kommentar:

Olle sa...

Varför kan kvinnor aldrig prata sammanhängande om saker o ting?? Sambon är precis likadan! Jag fattar noll.... :)