söndag 27 januari 2008

chefer

Det slog mig en sak nu när jag började förbereda mig för mötet igår.

De vill ha nån som ska bli butikschefens högra hand och tillika vikarie.
Äntligen sa de nog flesta på jobbet när det kom på tal.
Då det varit struligt med både vikarie för chefen och att många tycker att chefen inte hinner med sånt som vi önskar av vår chef.

men så funderade jag.

Det finns ju vissa människor som vill vara chefens bästa anställda.
En rövslickare kallas detnog i folkmun.
nu tycker inte jag att det är så gräsligt på mitt jobb.
men det finns några som gillar att vara mer omtyckta av högre makter.
asså det gör jag med men inte så att jag jobbar för det. tycker de om mig så gör de det för att de gillar mig och blev det inte så så får man göra det bästa av situationen.
blabla...
men det som slog mig är ju att det antagligen med stor annolikhet kommer bli en av dessa som gärna gör som de blir tillsagda utan egna tankar som kommer att bli högra handen.

Fast jag tycker att det bästa vore om de väljer nån som har nya tankar som arbetar med ett annat tankesätt än chefen.
Att man liksom får det bästa av två.
istället att det nästan blir diktator stämning. (nu tar jag i så jag skiter på mig)
Jag hoppas att de tänker så.
men ajg förstår om det inte blir så...
det blir liksom enklast.

Inga kommentarer: