torsdag 31 januari 2008

stackars barn

Idag har Vigg med sig en kompis hem från dagis!
Han har längtat coh gjort upp värsta scenariot om vad de ska göra och hur daniel ska reagera...

Jeppa ringde igår och undrade om vi kunde vara kattvakt i helgen, fr om imorgon...
Visst!

Nu har vi Daniel och katten här som inte brukar vara här.
Det tar Vigg och Juliana väldigt allvarligt på.
den ena v et bättre än den andra hur man ska behandla gäster.
plus hunden!
Hunden som är överlycklig för att katten Charles är här...

Och daniel är inte överlycklig för djuren.

Så här hemma är det lite av en barnen på hunden för hunden måste vara snäll mot katten och hunden på katten för ha nvill leka och barnen kommer i vägen för alla möjliga klor.
Och mitt i allt detta står en pytteliten daniel, som är ensambarn oc hbro bara med mamma.
Som är yogafröken och har all lugn och balans som finns i kropp och själ.
Hon har nog aldrig låtit högt!
Han står där med händerna upp i luften och ser väldigt rädd ut.
Åsså som grädden på mosett skriker jag åt barnen; att de ska låta djuren klara ut detta själva annars kommer de kanske mitt ivägen.
åt hunden att sluta dryga sig.
DÅ ser daniel ut att vilja åka hem!

Nu har jag slängt ut katten, nattat hunden och slagit igång snövit och de sju dvärgarna.

då kan jag sitta här!!!

Inga kommentarer: