lördag 26 januari 2008

Olle

Adde var med i ett band om hette Bad Reputation.
De spelade 70 tals rock och då mest Thin Lizzy covers.
På trummor hade de en mycket duktig trummis vid namn Olle.
Senare så hoppade både Olle och Adde av bandet.
Adde var med ett tag längre coh var med och startade upp Twinball.
(och Addes sista spelning var på Sweden Rock!!coh jag kunde inte följa med för Vigg var bebis)

För något år sen fick jag jobb som rollator montör (? tråkigare än det låter...)
Och vem stod inte där på svetsgolvet och glänste om inte Olle!

Blabla...
sen råkade Olle ut för en olycka.
Mördarbakterier anföll hans arm.
Han var på vippen att gå vidare, kola, stryka med osv.
Men han klarade det! men fick ett nytt liv utan arm.
Han fick tillochmed telefonsamtal från Def Leppard trummisen (enarmad) och efter det friskade han på sig och blev trummis igen.
Hmmm en något förkortad historia och efter mitt minne..

Sen på vårt bröllop var Olle och Lina våra gäster och där fick vi se hoonom in action igen bakom trummorna, med en arm!

Nu är han inte med i något band men är fortfarande en otroligt duktig trummis.
Jag länkar här till en filmsnutt han prcis lagt upp på sin blogg.

JAg som inte ens träffar trumskinnet med två armar...

2 kommentarer:

Olle sa...

"Stod på svetsgolvet och glänste" ??? Tycker man var rätt så skitig på den tiden... :P

dentatuerademamman.com sa...

Å vad coolt att få ett samtal från trummisen i Def Leppard. De är inte mitt favoritband, men jag minns en video med dem från när jag var tonnis.
Undrar om han ringer runt till trummisar som råkat bli enarmade, Eller är Olle en riktig kändis?