måndag 2 februari 2009

utnyttjad

tänk de som har begåvats med en talang eller har ett jobb som folk skulle vilja ha del av på ett eller på annat sätt det ka nbli jobbigt och de kan nog känna sig eftertraktade lite då och då.

Som musiker, alla behöver en musiker ibland.
Dop, bröllop eller fester.
Då kan man vara tjenis med både den ena och den andra helt plötsligt...

sen har vi de som har sånt yrke som kan fixa grejer till t ex dop, bröllop eller fester.

jag har utnyttjat mina musikerkretser till mitt kalas.
och jag är dem evigt tacksam!
Jättekul att de vill ställ upp!!
TACK!

sen har jag varit på g att utnyttja pilleruttantuttantus Lasse.
Han jobbar på bageri.
han kan fixa sjysst pris på bröd till maten.
Jag fixade det till Idlaflickornas fest.

Men jag kan inte tillstå mig att ringa och be om allmosor igen.
Jag har bannat mig själv för att jag ringde och fixade till priset för idlaflickorna..

Men idag är jag lite, lite tacksam för att jag inte ringt och bett.
Idag är jag hemma ´med Vigg,
och vi, vi ska baka!
foccacia!

oc hdet kommer bli sååååå gott
men gottast kommer det kännas i mitt hjärta, att jag inte har ringt och påfrestat Lars!

1 kommentar:

Anonym sa...

Baka...ring om du behover hjalp...ha ha! Har ar det snoland! Barnen skrek av fortjusning i morse,harligt! Kram m