tisdag 17 februari 2009

1 år sen

Idag fyller min systerdotter 2 år.
jag fick vara moster i 1 år.
sen ville inte min syster inte ha kontakt med mig.
Hon ville bryta allt.

Just då var det en stor sorg för mig.
visst vi har aldrig haft en gjuten systerrelation men jag önksade att vi kunde ha jobbat på det tillsammans.
Vi hade fömodligen aldrig fått en sån relation som min mamma och hennes syster har hur mycket jag än önskar!
Tänk vad härligt att ha en bästa kompis i sin syster, det blir nog ett plus i kanten.
tror jag..

Nu har jag accepterat och vet att jag inte har en syster som vill bli kallad syster av mig.
och faktum är att det känns ok, lite som om teaterföreställningen är slut.

men barnen.
mina barn har ju förlorat sin moster som har betytt oerhört mycket för dem
de har ju även förlorat sin enda kustin (hittills) på min sida.
och kusinens pappa som också har varit speciell för dem.
De förstår ju inte...
Jag vill samtidigt att de ska få chansen att skaffa sig en egen syn på moster/morbror/kusin.
inte höra från mig hur jag ser på saken och uhr jag minns vad som blev sagt...
så de undrar nog. var de har tagit vägen...

och jag är ledsen för min egen skull.
Jag var så glad när jag fick veta att jag skulle bli moster.
Jag minns den dag som hon föddes.
oj! jag var så orolig och ringde den blivande farmorn och farfarn för att få veta mer,
vi hörde inget ifrån dem, bara det inte hade hänt något.
sen när vi äntligen fick det efterlängtade samtalet,
Det blev en flicka!

shit vad häftigt!

jag hade blivit moster och jag var så stolt och glad!!

Nu vet jag inte ens hur hon ser ut...

NÅgongång i framtiden hoppas jag att hon vill lyssna på min längtan om att få se henne växa upp.

Grattis lilla flicka på 2 årsdagen! från din moster,morbror och dina 4 kusiner

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk så det kan bli...och tänk vad hon går miste om mkt..även om hon inte förstår det nu....
Jag hade själv haft en syster som dog när jag var nästan fyllda 16 och hon 13...(som du kankse vet) som jag saknat enormt ...Att dela tankar och saker ihop med...(så jag förstår vad du menar)
Så jag tycker det är så tragiskt att det finns människor som har syskon men ändå inte...Min Sambo har en bror som han endast träffar vid jul..och då bor han i stan..Det är oxå ett exempel på syskonvänskap som inte håller..
De är helt olika...Jag har försökt att de ksa träffas men det fungerar inte...
Det är inget ni kan reda ut eller vill hon inte????
Hon kanske vill men är rädd att ta första steget om det är hon som avsagt vänskapen..
Jag hoppas ändå att en dag...att hon kommer på bättre tankar...för en syster/bror är guld värt...