lördag 14 februari 2009

tomat i halsen

Adde har, tycker han själv för första gången i sitt liv! Hittat en teknik så han kan sjunga.

De flesta har alltid tyckt att han kan sjunga. men inte han.
Nu sjunger han hela tiden, Juliana bad honom att inte sjunga så högt t om.
Det är jättekul!
och det låter jättebra!
och han är så glad.
han kan sjunga utan att bli helt slut i stämbanden.

Och tydligen tror han nu att han ska frälsa mig.
"vi ska boka spelningar tillsammans.
han och jag!
och Guuu vad kul det ska bli!!"

för de som lyssnar, ja! de kommer skratta ihjl sig,

jag har aldrig i hela mitt liv fått höra en snäll kommentar om min sångarförmåga.
så man känner väl sig inte särskilt peppad.
sen skulle jag aldrig våga stå på scen. där syns man...

men hans positiva upplevelse just nu är starkare än förståndet!
"jorå... vi ska ha ett mål att boka in nån spelning om några år så jag blir varm i kläderna."
För honom tog 23 år för att tycka att det faktiskt låter ok om sin egna röst.
om 23 år så är jag 63 år och jag har svårt att tänka mig att något ställe i världen skulle vilja boka in en sångarduo a´la pensionärer som står och ylar gamla 70 tals hårdsrocksdängor...

han vill tom att jag ska börja ta fram några låtar så han är förberedd! då... om några år....

1 kommentar:

LoWa sa...

Haha - vilken härlig reaktion på kaffekvittot! Precis den jag önskade få! Sanningen är den att jag handlade en klänning på OldFriends som är av märket Kaffe. Men visst såg kvittot kul ut!