tisdag 17 februari 2009

dröm

jag kan drömma konstiga drömmar.
men den jag drömde nån kväll före festen tar nog priset.
Jacob vill att jag ska blogga om den.
fast jag vet inte om jag törs...

men...
jag drömde att det var som i en stad, en mindre och kanske för 100 år sen.
en massa folk ute på torg och gator.
Hlet plötsligt spreds en skräck.
Det kommer en drake! som sprutar eld!
och jag gjorde som alla andra, sprang!!!

fast jag bodde inte i staden så jag hittade inte där så jag sprang ut ur stan.
jag kunde höra långt bakom mig att draken inte heller stannade i stan.

Men så kunde jag urskilja en halvdold grottöppning i berget.
Där skulle jag gömma mig.
Jag spran och sprang.
Äntligen kom jag fram till grottan och jag kröp in.
så reser sig håret på min kropp och jag känner hur en iskall ilning sprider sig genom hela mig.
Det är här draken bor.
jag ser hans spår.
samtidigt som jag hör hur han är på väg in i grottan.

Jag ser en stor drakbajshög.
På en gång vet jag vad jag ska göra...
snabbt lägger jag mig i högen av extremiteter.
oc hrullar in mig i skiten och då är draken precis framme hos mig.
Jag lägger mig lite hoprullad och låtsas att jag är en drakbajskorv.
hahahah, jag låtsas vara en bajskorv.
Draken snurrar ett varv och lägger sig ner. den stora tunga svansen kommer vinande genom mörkret och lägger sig till rätta, på min rygg.

Så jag kan inte röra mig.
och nånstans hör jag att JUliana kommer uppför trappen.
och jag inser att det är en dröm.
men ännu är jag inte ur drömmen utan jag ligger där som en bajskorv och kan inte andas för draksvansen är så tung.
och jag vet att Juliana kommer rädda livet på mig.

och hon gjorde det!

1 kommentar:

Miralin sa...

*asg* det känns skönt att man inte är själv om att ha sjuka drömmar, vad snällt att du delar med dig. :D