söndag 15 februari 2009

lille vän...

Vigg är på kalas.
straxinnan vi skulle åka så tog han på sig sin skjorta och säger!
-åh wow, den här! Mamma! jag måste sminka mig innan jag ska på kalas!
sminka?!?
-va?
-jamen, den här skjortan. Jag måste sminka mig till hårdrock!
-hårdrock? men det är ingen maskerad du ska på. sa jag
-meh, det vet jag väl! Då klär man ut sig! Jag vill sminka mig till hårdrock!
-jaha?
sen kom han dragandes med KISS!

Självklart kan jag sminka honom! men samtidigt blir jag så orolig för hur de andra ska ta det.
De kanske retar honom.
så jag sa till honom
-abslout! det skulle vara fränt! men du kommer nog vara ensam som har sminkat dig...
-ja, det gör inget sa han
och jag sminkade och tänkte på hur Adde berättat om hur han gick på sitt första disco.
I gummistövlar och gevär. ...




Inga kommentarer: