måndag 2 februari 2009

sprak


jag vaknade av att Luis gick till bussen imorse.
HUndarna vakande oxå.
Så vi traskade ner och det var iskaaaaaaaallt nere.

Nu har jag gått omkring här alldeles ensam och tänt eld vedspis och kakelugn.

Kakelugnen är så himla mysig.
Det sprakar och knastrar om den medan det gula, varma skenet silar fram genom luckorna.
jag sitter här och känner värmen som sprider sig i huset och njuter!
Just nu tänker jag att detta ska jag fortsätta med.
Jag ska gå upp tidigt innan alla andra vaknat oc htända eld och hinna sitta och njuta av stillhet och ensamheten.

Undrar hur länge jag känner för det.
antaglige inte i morgon.
då är adde hemma....
fast jag skulle förmodligen tycka att det är lika mysigt då.
men jag tror att sängen känns mysigare då

1 kommentar:

Anonym sa...

Kakelugn,har alltid alskat det.Snalla,far vi komma och myyyyysa med er??!! Puss M