lördag 28 februari 2009

piss

inatt vakande jag av att hundarna skällde.

med sjukdomens rätt (hehe) puffade jag på Adde så han vaknade till och innan han hann somna om bad jag honom kolla vad det är frågan om.
Han reste sig och gjorde bara det jag bad om så han låg innan jag hann blunda igen.
Jag puttade igen och frågade vad det var.
-en hund sa han.
Jaha, precis som om jag inte fattade att det var en hund eftersom det lät VOV.
-vaddå?
-eller nånting säkert i fönstret.
sen sov han
Det var tyst i ca 4,5 min innan det började skällas igen.
Det var nog lika bra att jag gick själv!
Där står jag i trappen oc hser hur morris står vid en tom vattenskpl,
Stackars djur!
får inget vatten, när matte är sjuk...
Jag inser att det är lika bra att gå och hämta vatten.
Går nerför trappen och trampar ner i hallen...
i en sjöööö av hundpiss!
NOT NICE!!
Febrig, eländig och nyvaken är jag tvungen att hoppa på ett ben till toa.

Är det något man önksar att man ska få göra på nätterna så är det definitivt INTE tvätta fötterna rena från hundpiss!
oc hännu mindre ställa sig och plocka fram rengöringsmedel och trasor och torka golv rena!

Fyyyyyy!
När jag äntligen var kvar var jag som en isbit med ännu kallare fötter.

Då kändes det lite bättre att krypa ner till Adde och krypa nära...
lite hämnd.
fast jag tror inte han märkte det förrän jag berättade vad som hänt.

Tilläggas bör.
När VIgg sen gick ner på morgonen körde han en repris av mitt fotbad.
-mamma!!!! Jag tror hundarna har kissat inne!!!
-Adde, kan du vara snäll och ta hand om detta, jag gjorde det inatt med feber och jagär fortfarande sjuk.
Han reste sig och hatade hundarna.
Nu har han börjat fråga småttungarna vad de skulle tycka om att hundarna kanske skulle bo nånannanstans...

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad man ångrar sig när man inte lyssnar på hundarna utan hoppas på att de bara dummar sig ;):D
Man får hoppas att de lyckas charma in sig igen hos er :D.