onsdag 18 februari 2009

nakenchock!

Imorse var en SÅN morgon.
Adde hade sovit på jobbet så jag var ensam vuxen hemma.

Luis hade försovit sig (som vanligt...)
slänga iväg en trumvirvel på hans dörr innan jag jäktade vidare.
Fixa frukost vinka hej då till Luis,klä på barn och mata hundar, packa matsäcken till JUliana.

Ut till bilen.
Nästan platt däck på ena fram...
Jag bara stod och tittade.
Jag bor på vischan!
inte en mack i synhåll...
vaddå? vad göra nu?
Jag kan ju inte blåsa upp det med mun?
Ringa Adde!!
Vi har en inbyggd kompressor(hmmm, heter det så) i chevan.
Det var "bara" att dra ut en slang och skruva på den på däcket och VIPS! så kunde jag köra igen.
vilka prylar!!!

Sen när jag kom hem från dagis och skulle gå på prommis med doggarna så låter luftvärmepumpen ILLA!
jag ringde till adde 100 gånger...
innan jag fick av den och lätt panikslagen... tänk om den hann pajja innan jag fick av den...

åsså iväg till jobbet....
rivstartade. var ju sen.

men så var jag tvungen att springa på toa.
Tittade mig i spegeln.
jag såg mycket konstig ut!
jag lutade mig fram och tittade noga...
otroligt!
jag hade glömt att sätta på mascara!
åh, fy vad naken jag såg ut.
Jag har alltid mascara på mig.
det är det enda måste jag har.
mascara och jag är påklädd!

sen...
det konstigaste.
Ingen såg att det saknades!

Inga kommentarer: