torsdag 17 juli 2008

tick tack tick tack

Hur ställer man om en inre klocka?

Jag kan inte förstå hur Juliana kan vakna så tidigt JÄMT!

Det spelar ingen roll om vi lägger henne 5 på morgonen så vaknar hon före 7.
(nej, det har jag aldrig testat, inte 5.)

men ärligt hon kan hålla sig uppe till sent men hon kan inte vakna efter 7.

ok, man ska vara positiv, visst.
Hon kan sova längre än 6 nu förtiden.
men det är också en grej jag inte kan förstå?
Hur i hela j-vla världen orkade vi gå upp vid5-6 tiden?

så någonstans har hon ändrat beteende.
men det går inte att få henne att sova inte ens 1 min över 7.

Hur gör man?
Det borde inte vara en omöjlighet.
Men hur överlistar man en i princip omöjlighet?
en inre klockas tickande?

en mamma som är helt slut

2 kommentarer:

LoWa sa...

Jag avundas dig icke och nån lösning har jag inte heller... Båda våra ungar har varit såna ju senare de lagt sig ju längre har de sovit. väldigt praktiskt vid nyår och sånt. =)
Nu sover dom dock alldeles för länge! Och är uppe alldeles för sent! Hur ställer man om DEN klockan???

Olle sa...

Vänta tills hon blivit tonåring! Då får du vara glad om hon lämnar sängen före 7...på kvällen!! :D