onsdag 9 juli 2008

nu kom jag på

jag har gått och funderat på vad det kan ha varit som inte klickade hos guldfyndsbruttan.
Hur hon kunde låta bli att välja mig.(haha)

Jag har mest gått och tänkt på mina ögon.
Jag fattar inte heller hur hon kunde fråga om det?
och nu är det det enda jag ser när jag ser mig i spegeln?

men så kom jag påt.
tror jag.

Jag är inte dammsugsförsäljare,
Kommer aldrig att bli och vill inte blit.

Vi diskuterade runt försäljning.
Jag sa, att för mig är det det viktigaste att kunden går ifrån mig och är glad och nöjd och kan även vara nöjda en vecka efter köp också.
Det tror jag gör att kunden kommer tillbaka.och det i sin tur ger mer försäljning
En nöjd kund är den kund som kommer åter.


Medan bruttan tycker att försäljning och påverkan/manipulation är samma sak.
Man ska se till att de vill ha mer och köper mer än de tänkt sig.
Att mna går till jobbet varje dag med tävlingsinstikten i topp.
För försäljningstävlingar har de hela tiden.
allt för att sälja mer.
Skapa ett beroende.
se till att kunderna går ifrån butiken med den största påsen full av glitter.
och ha fått dem att lova att komma tillbaka för att gå därifrån med 2 påsar den gången.

Jag är ju inte sån.
Jag kan sälja och jag kan ta kunder på rätt sätt och jag kan visa på mer saker vi har som ger merförsäljning.
Inte för att jag har vunnit en tävling i vem som sålt (prackat på)flest kunder mest.
Jag vill gå hem från jobbet med en skön känsla i magen.
Att jag har hjälpt folk att få det de behövde.
men att pracka på dem en massa onödigt dravel för att en butikskedja ska tjäna ännu mer..
det är inte min grej.
jag fick nog fram det.

d å klickade det inte.

det beror nog inte på mina ögonstorlekar!

1 kommentar:

LoWa sa...

Äsch -det kanske inte är kört för det! Jag tror jag skulle gilla jobba i affär, gärna Duka, men arbetstiderna är ju lite sisådär jämfört med hur jag har nu. Men å andra sidan så vill jag ju komma vidare. alla dessa val... kommer säkert att få ångra mig bittert att jag inte sökte jobb i gallerian... Velpotta är mitt mellannamn. LottaVelpotta. Rimmar oxå...