tisdag 8 juli 2008

been there

jahapp
Nu har jag varit på anställningsintervju.

med ettt litet halsband, ett örhänge och mina vigselringar.
sen alla mina armringar. kan inte ta bort dem, de har suttit där i tre år nu. (känns som jag.) hade jag¨på mig smyckesväg.
en vit skjorta och svarta byxor.
rätt så proper men ändå jag..

HOn frågade om alla mina bra sidor och sen om mina som jag måste jobba med.
denna gång kom jag återigen inte på några mindre bra....
alltså som ska spela nån roll för henne..
kände mig hur dum som helst..
-jaha! det är första gången jag har träffat nån som är perfekt säger hon..
jag bad att få tänka...
sen kom det från ingenstans.
-får jag fråga dig en sak? sa hon.
-ja, vaddå precis som om hon inte gjort någet annat...
-varför har du olika storlek på ögonen?
jag bara??
-jaa, du har såna skillnad på ögonen jag vet inte i vilket jag ska titta... båda tittar på mig men jag vet inte om du kan titta med båda?
-jo, jag tittar med båda och ja? de bara är olika stora.
-ja, det är bättre att fråga än att jag sen ska gå och grubbla. sa hon
-ja visst sa jag.
jag har aldrig fått den frågan förut.
tänk om jag inte får jobbet nu?!
hahahah

Det kändes som en bra intervju och det var jag och sen såg jag några tjejer i 18 årsåldern med kortkorta kjolar och skiitsnygga och alla hade samma storlek på ögonen. I kö till intervju eller så hade varit på intervju.
fan

Jag får veta ikväll eller imorgon om jag gått vidare.
den som lever får se

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller tummarna här i Märsta!!! :)

Anonym sa...

Frågade hon varför du hade olika storlek på ögonen?! Det var det värsta jag har hört. Vad är det för jävla fråga? Har det något med din kompetens att göra? Herregud.

Anonym sa...

Är det något slags krav de har att man ska vara blåst för att få jobba på guldfynd!? I så fall låter det som om de träffat mitt i prick med intervjubruttan. Man får nog se det som positivt att inte bli utvald i en sån situation...

Ha en skön helg i Hälsingland!
Kram Cilla