tisdag 22 juli 2008

telefonbus

Jag ringde fel häromdagen.

Jag skulle ringa till max, luis storebror.
letar i min mobil, hittar max mob.
ringer och en trött röst svarar.

-öhh
-hejsan är det max?
-öhhja
-ja hej. det är viktoria som luis bor hos.
en rejäl upphämtning och en låtsas pigg röst säger
-Hej! men låter lite förvånad
-låg du och sov?
-nej oh nej...
-Jag har pratat med Luis och hans ger att det går bra att han sover hos dig i natt. Är det det?
-nej!
jag blev ju total ställd! och irriterad. Va fan? har han hittat på för mgi?!
-nehej? Luis sa att han var tvungen att vara kvar för att möta upp nån polare som har en väska...men då tycker du det är bättre att han åker hem då?
-ja!
-ja ok! me nhan har varit hos dig i helgen?
-nej!
-nehej, okej... men tack då. Då vet jag.

Jag var alldeles kall i kroppen.
Var fasen hade Luis varit hela helgen då?

jag ringde upp honom och sa att det gick ju inte alls att han skulle sova hos max.
Luis blev förvånad. och sa att va tusan han hade ju just pratat med max...
jaha? men till mig sa han att det var bättre att Luis åkte hem sa jag och då är det det som gäller.

sen gick det en stund och Luis ringde upp igen.
Adde svarade
-men?! Ni har ju inte ringt max sa han anklagande
-jo! det har Viktoria sa Adde
- nej det har hon inte! sa Luis
-men va? vänta jag ringer upp dig sa Adde
och jag stod bredvid Arg och beredd på fight...

Då kommer Adde på att han en gång smsade över Max nummer till mig.
Och börjar glutta i sin mobil.
Det visar sig att Adde har smsat telefonnumret till en av killarna som bor på behandlingshemmet som han jobbar på och den killen heter max.

Stackarn!
han har inte vågat svara efteråt.
Vi har försökt att ringa och ställa saker till rätta...

Adde oc hjag diskuterade

Inga kommentarer: