söndag 6 juli 2008

experthjälp!

Asså jag gör mina försök, goda ambitioner.

Social träning med hunden.
Hemma är han världens goaste och mest lättlärda hund jag vet.
när vi är ensamma hemma.

Fast det börjar förändras det med.

Denna vecka har grannarna kommit och berätta att hunden springer uppe på vägen.
Där åker det bilar, fort.
fan!

Idag tog jag med hund och ungar till gruvan för att de skulle få leka, gå skattjaktbanan.

Men hunden är så totalt väck i huvvet.
Asså det räcker inte att säga att han är hjärndöd.
han är nästan död.
för jag blir så j-vla trött på honom så jag skulle kunna göra tofflor av honoom.

Det går inte att få kontakt med honom.
jo, om jag nyper honom i arslet.
Jag blir helt förstörd i händerna för att försöka hålla honom.

Till slut kom det en dam och herre och frågade om de fick gå med honom en sväng.
-ta honom och ni behöver inte komma tillbaka med honom heller!
sa jag med eftertryck!
Damen gick och hon var så glad!
Hon kom tillbaka men var lite förvånad över att han inte blir slut.
att han inte ger sig någongång.

Herrn ville också gå en promenad med hunden men han var lite mer bekymrad.
-du sitter väl kvar här..
Jag kunde ju inte låta bli att skratta...
-självklart sitter jag kvar här. han beter sig inte så här på hemmaplan. men ibland tror jag att det ska gå bra att ha lite socialträning men jag blir alldeles slut ju.Jag tror inte jag tänker prova nån mer gång sa jag.
och de gick.
De kom tillbaka och Bazir var likadan.
lite längre tunga bara

På väg hem var jag tvungen att stanna och handla för vår lilla affär hemma stänger tidigt på helgerna.
Jag fasade.
så pass att jag nästan tänkte åka först hem 1 mil för att lämna hunden hemma och sen åka tillbaka...
men det kan jag ju inte göra.

stannade på parkeringsplatsen.
det är som att trycka på en idiotknapp på hunden.
Det går inte att beskriva.
Han river bilen, han klämmer sig genom springor och får med sig inredningen.
Viggs stackars kompis var med och blev totalmosad i bilen.
Fick ut pojken och jag var i mördarbegrepp.
Då kom Adde.
Han var och handlade för jobbets räkning.

Då höll jag på att börja störtgråta.
Vi gick och handlade och han tröstade, stöttade mig och kom med den briljanta idén.
Adde skulle ta med sig hundjäveln till jobbet.

Det är så otroligt skönt just nu att vara utan honom så jag skulle kunna sätta ut annons opå blocket under bortskänkes!

1 kommentar:

Miralin sa...

Oj det lät faktiskt riktigt jobbigt, attans hund som håller på sädär... :/