fredag 11 juli 2008

pittskydd

Vi har ett väldigt trångt kök på mitt jobb.
Nu har vi haft bordet stå vid fönstret ett tag.
Jag har njutit men jag har gjort det i smyg.

Nu har de ställt tillbaka bordet som det stod förut.
På en gång känner jag en lätt måilla känsla.
fan!

Då kan jag inte hålla mig.
-åh, nu kommer vi få ha T´s pitt i maten hela tiden!
Alla tittar och undrar.
-vaddå?
-ja, han har ju pitten i bordshöjd och vi har så trångt härinne.
sen är ju han så matintresserad så han lägger upp snorren på tallriken och kikar vad alla har på tallriken.

jag har ställt mig upp så alla ska förstå vad jag menar.

och jag ser att alla ser honom framför sig,

-Sen vänder han sig om och då har vi hans arsle i tallriken.

och jag visar hur han gör. han är väldigt långsamt, vääääldigt lååååångsaaaaam.
Så vi riktigt ska få ha först ena skinkan på tallriken, långsamt stanna upp en stund där självast prutten är precis mitt över tallriken, och sen gå vidare till andra skinkan.

De andra dog!
-åhnej! nu kommer jag också se det där! fasen!!
Var det fler som sa...

Vi försökte hitta på något bra sätt att skydda våra tallrikar..
ett pittskydd av något slag?!

Något förslag

3 kommentarer:

Miralin sa...

*asgarvar* Kan ni inte bara flytta tillbaka bordet till fönstret igen?

Vickiehickietorian sa...

jag vill! men de andra vill ha l�tt att komma �t diskmaskinen.

Miralin sa...

*asgarvar fortfarnade*
Du får väl arumentera att det är bättre att ha lite krångel med att ställa in disken i maskinen än att ha en pitt i maten! :D