fredag 4 juli 2008

firmafest

Adde är på party med jobbet.

Spela kägel och äta gott.

jag är lite allergisk mot firmafester.
ok visst kan man ha det också.
Men jag tycker att man ska ha firmafest med respektive och hela familjen.

Tänk att ha en dag med jobbarkompisar och deras familjer eller få gå och träffa Addes jobbarkompisar med deras familjer.
Det är egentligen galet att man aldrig ställer till emd sånt jippo.

Ta våra småttungar t ex.
De hör talas om våra jobbarkompisar hit och dit men har ingen aning om vilka det är.
Jag tycker faktiskt att de har rätt att få ansikte på dem som de hör talas om jämt och ständigt.
och alla mina jobbarkompisars familjer som jag hör så mycket om.
Det känns ju som att jag känner dem ibland utan och innan...
Tänk att få träffa dem irl!

lika jag för den delen.
jag är ju nyfiknast i världen och rätt social.
jag skulle ju jättegärna vet vilka det är som adde jobbar ihop med.
alltså inte bara namn.

SÅ framför en firmafest om året där hela famlijer får träffas.
för man behöver ju faktiskt inte supa skallen i småbitar bara för att man träffas utanför arbetplatsen.
för om barnen är med så kanske det blir en annan sorts fest.
och sen kanske fler mår bättre dagen efter när de vet att de inte gjorde bort sig!

1 kommentar:

LoWa sa...

Ja på sätt och vis vore det kul. Men jag vet inte om jag vill lära känna alla heller. En bunt byggare. Nä är nog inte så sugen på det. Men resorna i sig lockar ju lite. På min sambos jobb åker dom till London, Mallorca och Sälen på "personalkonferens". Jag har nog kommit till Sätrabrunn som längst med mitt jobb...