måndag 7 juli 2008

Gnatt

jag hade en kund som ville åka till Eskilstuna.
En dam som inte var så bra på svenska.
Jag förklarade långsamt och på repeat..

Tillslut bestämde hon sig för att köpa biljett samma dag som hon skulle åka.
För hon var så orolig för att hon skulle missförstå något.
-jaa, det går bra sa jag och säger..
-sov gott!

sovgott istället för hejdå??!

hela hon stannade upp och kom tillbaka
hon såg mycket misstänksam ut.
-va?

Där fick jag sitta med blossande kinder och försöka förklara...

1 kommentar:

dentatuerademamman.com sa...

Hallå där, I´m back in the Bloggworld. Ha ha det där var roligt och så oväntat med ett sov gott mitt på dagen. :)
Det har varit en hektisk jäkla tid för mig. Massor av socmöten varav en hel hög inte ledde till någonting. I morgon kommer ännu en ny socialtänst hit. Sen så har vi organiserat min mans syrras bröllopsfest. Jag var toastmaster och det gick jättebra, en enkel sak för en teaterapa som jag.
Kolla på min sida för där sjunger min dotter Saga så vackert så:
Ronan Keatings gamla kärlekssång. Gissa om tårarna rann som Niagara fall på bröllopsgästerna?