tisdag 8 juli 2008

låt

jag har en låt i huvvet som jag inte kan få ur mig.

jag hörde den 1987. järfällatiden.
reggaetiden i mitt liv.

jag kommer inte ihåg hur den låter och jag vet inte vem som sjöng.
jag kommer ihåg att den var bra och skulle vilja höra den igen.

Jag fick den inspelad på ett blandband från en kille.

bandet lånade jag ut till en nån och fick aldrig tillbaka det.

Idag googlade jag på killen.
För det första såg han exakt ut som för 21 år sen?!
sen tillhör han eliten av rollerbladesåkare i Sverige.
Va kul!
han var en rätt äventyrssportig rackare så det förvånade mig inte.
fast på den tiden var det vintersport han pysslade med.
Har för mig att tidningar använde honom för att ta häftiga bilder i skidbackarna.
Han åkte skidor jämt och i hela världen.

Undrar om han har strumpor på sig nuförtiden?
Tänk vad kul det är med internet.
Ett klick borta från sitt förflutna.

jag kankse ska ta kontakt med honom oc hfråga om han har börjat använda strumpor och om han kan hjälpa mig med låten?


nej det kan man ju inte göra!

Inga kommentarer: