torsdag 17 juli 2008

dra själv!

vi hade stängt för dagen igår kväll.

en gubbe står och försöker ta sig in ändå.
-vi har stängt! ropade jag genom rutan
-öppna dörren!

jag stod precis bredvid dörren då jag höll på att låsa den.

-nej vi har redan stängt! stod jag på mig
-kan du då för fan svara mig på hur jag sak köpa biljetter då?
-vi öppnar 6,15 imorgon igen eller internet eller via telefon.
vi har även automater här på stationen.
-öppna! jag måste in och göra det här! Det går inte att hitta ett telefonnummer nånstans!
-men vi har redan loggat ur systemet! vi kommer inte in!
-du! tala om för mig hur jag kan få tag i era öppettider!!
-då får du ringa kundtjänst. de kan hjälpa dig med såna frågor.
-DU!! DU och hela jävla SJ ka ndra åt helvetet!!!

sen drog han själv. och om det var till samma ställe som han önskade mig vet jag inte...

2 kommentarer:

LoWa sa...

Jag fattar inte varför endel männiksor måste bli sådär jädra arga??? Och det känns som att de blir fler o fler i den kategorin...

Olle sa...

Visst är det bra att visa sina känslor...men ibland kan det ju vara lite obefogat. :P
Hatar kunder som kommer för sent och försöker ta sig in. Ibland lyckas dom pilla upp "ut"-dörren innan vi låst den och tränger sig in...eller passar på när sista kunden går ut och ut-dörren öppnas. Faaan! En sulle schämmes tammefaan!