tisdag 22 juli 2008

hur arg får man bli?

hundjävel!

jag sitter ute i goddan ro och pratar i luren när hunden utan förvarning reser sig upp och springer.

han springer ut på laggårdsbacken och upp på vägen och jagar en tjej med hund.

Han hör inget, han ser inget och han är död i mina ögon.
Tjej stackarn står där och dansar med sin hundi koppel medan Bazir har blåst upp sig och studsar stöddigt mot dem hela tiden.

Han ser mig och vet att jag inte gillar det han gör.
men ignorerar mig in i det längsta.

Jag lyfter hunn i nackskinnet och föser honom hemåt men vill ju samtidigt höra med tjejen om det är ok.
HUndjäveln springer tillbaka.
jag drar, sliter och puttar honom rätt ut i skogen.
Hör med tjejen över axeln hur det är med dem.
Hon sa att det inte var någon fara.

Bazze är uppe på vägen igen och har nog slutat med sina försök.
Hela vägen hem morrade jag och puttade och träffade honom med småsten och SVOR, jag talade om för honom hur illa omtyckt han är!

Nu sitter han kopplad och tjuuuter.

Jag vet inte hur man ska orka?
jag tycker det är tråkigt att ha en hund som bara kan vara kopplad.
fanfanafna

1 kommentar:

Anonym sa...

http://home7.swipnet.se/~w-77537/lydnad.htm

Finns ett avsnitt som heter "Att träna din valp". I slutet ges tips på böcker som de tycker är bra också. Kan det vara nåt?

På lördag är det visafton. Då ska jag ha kul!

Heja heja heja!