måndag 14 juli 2008

Nu är jag förbannad!

Jag har råkat ut för en sak som gör mig vansinnig just nu!

Vi har en familjehemsplacerad pojke hos oss.
Han är 16 år och har bott hos oss sen november.

I går kväll sa han till mig
.-han, pizzakillen han verkar mysko han.
-jaha varför då? sa jag

Då visar det sig att han har sagt ungefär detta till min fosterhemsson.

Bor du hos Viktoria och Adde?

Eftersom grabben svarade jakande så fortsätter pizzakillen.
Viktoria, hon ser bra ut hon.
Brukar du kramas med henne?...
Det skulle jag göra som jag bodde hos henne!

och fortsätter...
Åker du och solar med henne och badar och så där...
Det skulle jag vilja...

Då satt jag som en fisk.
Gapade och nästan kippade efter andan!
Jag ville definitivt inte höra mer.
och jag blev ledsen för grabbens skull att han skulle vara tvungen att få vara med om detta.

Nu har jag pratade med några.
övervägande från det manliga könet tycker att det är bara att ignorera pizzakillen.
även några kvinnor.
"de där idioterna kommer man aldrig ifrån!"

Men jag upplever att detta är åt helvetet!

Hur kan han få säga något sådant till grabbar i 16 årsåldern.
Det är ju så här dålig kvinnosyn skapas.

Jag hatar att vi kan få bli objektifierade.
Jag som var fram till nu en fostermamma.
vet inte vad jag är just nu.

Vilket frö som kanske har såtts i en testosteronstinn 16 åring och hans kompisar

och jag har ingen aning om vad jag ska göra?
om det finns nån jag kan vända mig till och få hjälp, finns det nån hjälp? Ska vi få lov att utstå sånt här?


Eller är det så att jag överreagerar?

Inga kommentarer: