söndag 26 oktober 2008

Trosor, Kalsonger, Strumpor

igår drog jag till stadens ´galleria återigen.
denna gån skulle pengarna rulla!
plånkan skulle bli lättare...
Nykissad och färdig tog jag rulltrappan upp.
Jag är i stort behov av nya underkläder.
Tittade runt på alla affärers underklädesavdelningar.

Jodå!
Nu skulle titsen i icakassar (utan icatryck) och de klatshiga skinkhalvorna skulle täckas av smidigt läckert tyg.

jag fann det jag kunde tänka mig och intog köplats.
och stod och stod och stod.
alla framför mig skulle fylla i medlemsansökningar och de hade tusen frågor till varje rad.
"är det här jag ska skriva mitt namn?Personnummer? är det mitt jag ska skriva?"
osv.

Då gick jag.
jag smög mina trosor och strumpbyxor in på en hylla och gick.
Köer!
jag gillar inte köer!

jag tart i morrn tänkte jag!
idag åkte jag ner med gott mod, nu skulle jag hitta ännu snyggare underkläder.
Jag såg framför mig Addes lyckliga min...

Först fick jag ingen p-plats!
sen var det med folk på stan än i London!
jag såg mina gamla slitna underkläder i nytt ljus...
kliver ut från den fräschaste gallerian i Sverige och vad står jag framför????

TKS!
den gamla hederliga skylten hade jag n'stan glömt.
Gummig? Ja!
köer? nej!
jag gick in.
personalen, välkomnade mig och erbjöd mig hjälp.
Jag köpte trosor, finare än de inne på gallerian, billigare och antagligen bättre kvalite.

jag blev så nöjd och glad så jag handlade till hela famlijen!
och de små tanterna därinne var så trevliga!

Jag kommer bli deras nya storkunD!
och....
ja, jag är gummig!
fast de har inte bara sånt där.

1 kommentar:

Anonym sa...

hurra för tks , då är ja inte ensam att vara gummig. mvh maria