lördag 11 oktober 2008

Ensamma pappan

Att vara ensam med två småbarn + deras kompisar, två tonåringar och två valpar kräver att man är på tårna en stor del av tiden. Det skall skjutsas, mellan lekar, städning och matlagning. Men att vara mitt i livet kräver ju också lite motprestationer. Det blir saker att komma ihåg när kurvan dalar ut. Jag vill inte att detta skall uppfattas som någon klagan. Jag älskar det! Det är klart man blir trött ibland också. Så har Viktoria det var tredje helg när jag jobbar.

Ikväll skall jag och småbarnen och hundarna åka hem till Erik och bli bjudna på spaghetti och köttfärssås. Där blir det sedan bolibompa på projektorbild och godis. Allt fixat av Erik och Pär. Gissar att hundarna kommer bete sig som vansinniga ett tag när vi kommit dit. Laddar fickorna med tuggsaker åt dom.

Vatten pumpfan började för ett par veckor sedan låta konstigt igen. Har lyckats tro att det säkert har med vädret, hundarna eller nya datorn att göra. Men det funkar inte längre. Svettpärlorna tränger fram i pannan när jag hör det förbannade ljudet. Jag får låta bli att gå ut i vinter så jag slipper höra. -Vad sa du, Laga? Man skulle blivit bonde. Dom kan ta mig f-n allt. -Du Adde det låter konstigt om pumpen. -Fixart på en pisskvart.

Nu skall jacob hämtas på stationen. Ringde nyss Viktoria. Hon sov fortfarande. Det är hon mer än väl värd.

Adde

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejja Adde!!! Du klarar dig fint..:)