lördag 18 oktober 2008

älggrannar

igår ringde jag till kerstin och bengt för att kolla om jag törs gå i skogen.
ÄR lite orolig över de elaka jägarna springer ju omkring med laddade bössor i de här tiderna.

Men bengt var så glad.
SDe hade skjutit sin kvot på en gång nästan.
en stor och en liten.
-stackarna är min spontana reaktion
vilket får bengt att skratta till
jag hör kerstin prata i bakgrunden, mitt namn näms.
-vad säger hon frågar jag
-ja, hon säger att du ska komma och hämta lite älgkött tolkade bengt
-jaha sa jag och undrade om de var allvarliga
man kan ju inte bara få älgkött hur som helst ju

jag åkte hem och tänkte att jag vågar inte gå upp till dem.
DÅ kankse de tycker jag är galen som trodde på dem.

en timme senare ringde det
-hej, trodde du inte på oss?
det är kerstin
-nej eller jag vet inte, man brukar väl itne bara få älgkött så där utan vidare... sa jag
medan jag snabbt hoppade i skorna.

det är ju fantastiskt!

det var bara att gå upp och hämta färdigstyckat och malet"

taxi myxi

Inga kommentarer: