lördag 18 oktober 2008

dyrt

jag skulle köpa ingredienser till fonduen vi skulle äta.
*kött
'bakpotatis
'smör, (till hemgjord bearnaisesås)
'ägg
'vitlök,(blancherade för att sen friteras)
'sallad, gurka, tomat, paprika och lök
'matolja
'creme fraiche (till vitlökssmörja att ha i potatisen)
'läsk
och lite till.
bl a en påse brio oc hdjungelvrål, jag hade jordens blodsockerfall måste ha något som balanserade upp det.
annars äter jag aldrig godis annat än på lördagar (när småttungarna är med heheh)

Det var slut på fläskfilé så jag var lite halvsur .
men de hade bra pris på entrecote så jag tänkte att jag skulle slå till på det istället.

Då var jag tillslut i betalningstider.
För det första hade jag glömt mitt "riktiga" kort hemma.
och så kom priset upp..
asdyrt!!!
samtidigt slet Juliana upp djungelvrålspåsen så det var djungelvrål precis överallt!
så jag betalade med mitt utifallatt kort och plockade djungelvrål och förmanade vigg att stanna i affären.
och så kom Jocke in på affären en kille som jag inte förväntade mig att träffa på i ransta!
det blev lite mycket just då.

Åkte hem och påbörjade maten.
slet upp köttförpackningen...
INte undra på att det blivit så dyrt.
Någon hade lagt dit färsk oxfilé bland entrecoten.
jag hade köpt kött för ca 200 kr mer än jag hade räknat med.

Det var bara att äta under andakt...

Inga kommentarer: