måndag 20 oktober 2008

jag, kändis!!

i lördags när jeppa och arthur spelade så var radio sala där och livesände.

Efter de spelat ville radioprataren ställa några frågor till Jeppa.
Blalaa
sen frågade hon Jeppa
-hur gammal var du när du började spela gitarr?
-äh, fråga mamma sa han.

Hela jag frös till sen började jag skaka...jag törs ju inte prata
så tittade ALLA som var där och en miljon lyssnare höll andan!
nu skulel jag öppna munnen i en radiosändning för första gången i mitt liv.
Tankarna snurrade i huvudet...
" kommer nån upptäcka mig efter det här? wow, jag måste prata skitsnyggt!!"
så slår det total slint i hjärnan.
Jag har ingen som helst aning om när han började spela gitarr?
NEjjj jag ville bara spruinga därifrån...men världens alla radiolyssnare satt på helspänn.
-ähu,mmm i falsett förståss... kanske i 6:an? tror jag... kraxade jag fram
-nehej sa jeppa, jag började väl i 8- 9?
jag viftade med händerna, vad vet jag? jag har låtit i en radiosändning?!?!?

lite senare ville hon veta om jeppa hade några dolda talanger, hon frågade honom men sa isamma andetag.
-vi kanju alltid fråga mamma också!
fan, nu hade jag blivit hennes morsa också!
jag visste det, jag kommer bli morsa med hela världen...

Mina efterskaknigar hade ju precis nått sin topp när hon sa det.
och det var lika tomt i mitt huvud som det brukar vara i bullpåsen samma kväll som jag bakat.
jag hade inte en grej som jag skulle kunna svara på..
vafan han är ju ingen doldis.
han ju inte slicka sig på näsan.... vad mer kan man ha för dolda talanger???
så svarar han själv.
-ja hmmm, dolda talanger... det måste var att jag är jävligt duktig på matte.

ahahahha
och vad säger mamma då? min alldeles färska lilla radiopratardotter skickade frågan direkt vidare till mig.
-jaaa, det har han dold väldigt väl!

min stund i strålkastarskenet!

1 kommentar:

Joel Julle Karlsson sa...

missade tyvärr både radiosändning o Jeppa live. Men nu i efterhand tror jag att din radiodebut hade varit något att höra .. måste nog maila Sala radion om klippet :)..