söndag 19 oktober 2008

musjakt

Jacob kom ner och sa att det sprang en råtta över golvet...
- oh no! sa jag tittade på Adde och frågade om vi haden ån mer råttfälla.
-japp, vi får sätta upp en också.

sen var han på väg upp för att Pussa vigg på foten.
Han "brickade" foten på kvällen och berättade det för adde per lur.
så han sa att han skulle lägga ut foten så adde skulle pussa på den när han kom hem.

Men så ropar Adde uppifrån på en gång om att han vill ha en plastburk och en påse.
-va?
- jag har fångat musen, kom med en plastburk och påse!
jag slet fram burk och påse och piskade jacob upp!

Jag hör hur de håller på..och jag förstår att de fångat dem..
sen
-nej, men.... va....ser du den?
jaha, de kommer ner och tappar den här nere???
Lite mer pyssel och prat och fniss.
så kommer de ut till mig i köket.
jacob och Luis är alldeles begeistrade ut.
-vilken söt mus!! titta vad söt den är!!
jag tänkte vet jag att den är där och håller sig där kan jag visst titta på dem
han var lytteliten och assöt!

Så tar han sats och hoppar ur och ner på golvet
jag skriker, hundarna skäller, jacob och Luis skrattar och adde kryper på alla fyra och jagar den söta jävla musen.

Efter en hel del krypande fick Adde tag i honom igen.
oc hgick direkt ut!
utan att passera gå!

1 kommentar:

Anonym sa...

*harklar mig* kanske är sjuk på söndag jag:P Hatar MÖSS