tisdag 14 oktober 2008

sjukdom


när vi satt på planet och knäppt fast bälten och stängt av mobilerna så satt jag och glodde på folket som skulle åka med samma plan som oss.
det kom tre tjejer som var från Sverige.
Jag satt och iakttog dem bara för att den ena hade en The Hives t-shirt.
sen satte de sig och förberedde sig på flygturen.

Jag kan få lite såna nojjiga tankar när man packar ihop sig som på ett plan.
Kollar in folket ifall det skulle hända något, ifall de är de sista som jag kommer se.
jag vet.... sjuk ihuvvet!!

Helt plötsligt börjar de springa flygvärdinnor och flygvärdar hos de tre tjejerna.
Vi förstår att en tjej blivit sjuk.
De fick fram henne för de hade tagit bort trappor och sånt..
Tjejerna som blev kvar sa till varann lite leende
-hon skulle aldrig ha flygit idag och log
så jag tog förgivet att hon var skapligt bakis.
Sen bliev de bara värre och värre för bruttan.
Flygpersonalen gick till de andra tjejerna och frågade om inte någon av dem ville bli kvar med henne eftersom hon var så dålig. att man inte lämnar en sjuk person...
så en av tjejerna tog sitt pick och pack och gick fram.

Till slut ropade de ut i högtalarna att de väntade på sjukvårdspersonal...
och jag och Pilla hade ett tåg att passa....
fan!!
sen kom personalen igen och halva planet var tvungna att gå igenom och visa upp sitt bagage och låta personalen tittar på alla sittplatser.
Det ska vara så när något lämnar planet.
ifall den har lämnat kvar något farligt.
Pillla och jag började också må illa....
Luften fanns inte kvar i planet.
men värmen den fanns!

Efter att ha tittat igenom allt och hittat en penna som ingen ägde...8de bar den så försiktigt bort från planet.) Så skulle vi äntligen få lyfta, drygt en timme försenade.

Vi sa det.
tänk att först råka bli sjuk och se till att tåget blir 1 timme sent och sen bli terrorist misstänkt.

huaaa

Inga kommentarer: