måndag 20 oktober 2008

inskränkt

ring p1 med täppas imorse



man ringer

-ja, jag slog på teven i går kväll, det var ett program, bonde söker fru.
-jaha, sa täppas
-oooohhhheeeee, det var en bonde som.....ja, ehh, ja han... det var en bonde som söker en ...bonde! det här är förfärligt. sa mannen
-vaddå frågade Täppas
-ja, man kan ju döpa om programmet till bonde söker partner om det ska få hålla på så här! Gubben upprörd så att han stammar
-ja, du menar att han är homosexuell frågade Täppas
-ja, ska man få visa sånt här på teve? Det här kommer ju göra att det blir lagligt! Jag tycker det är förfärligt gubben drog efter andan
-jaha, ja du vet vad man brukar säga om såna som inte kan acceptera homosexuella frågade täppas
-neeeeej sa gubbeb med eftertryck.
-jo de som är mest rädda för homosexuella är de som har sån dragning själva som de är rädda för.
SÅ jag undrar hur du har det med det? känner du dig lite dragen till killar kankse?
jag fnittrade och väntade på svaret...
-ehhee, ohh, meeh ojoj, nejejej!!! jag är gift sen många år tillbaka! gubben kunde knappt svara
-men det är ingen garanti för det sa Täppas

Jag skrattade! Tänk vad modig han var idag Täppas!

Gubben behövde inte stå till svars men de avslutade samtalet rätt snart!

1 kommentar:

Miralin sa...

Vad bra sagt! :D
Fast jag kan hålla med om att Bonde söker FRU kanske borde ändras, det är ju faktiskt bara 50% av årets bönder som söker en fru...