fredag 31 oktober 2008

dösnack

det är mycket prat om döden här hemma just nu.

fasen, varför får man inte svar på frågorna?
finns det någon som kan säga med säkerhet vad som händer efter döden?

jag vill veta.
känns så slösaktigt om man bara dör och försvinner.

vi människor är ju så fantastiska!
alla våra tankar och personligheter.
det vore ju tragiskt om allt bara är borta.

jag har många gånger önskat att få en liten vink av någon från andra sidan att det finns något där, att jag inte kommer vara ensam sen...
men ingenting...

jag vill inte ha det så.

TIll småttungarna när de haft funderingar över gammelmorfar har jag sagt att han är den ljumma, varma sommarvinden som smeker över våra kinder.

som tur är har de inte frågat om honom när det är vinter.
men jag undrar var han är då?

Inga kommentarer: