tisdag 14 oktober 2008

Hundgnissel

Gick och la mig vid 21-tiden igår. Tänkte ligga och kolla på film i sängen. Det blev den engelske patienten. Den är väldigt bra tycker jag. När filmen är slut är klockan nästan 00:00 och jag kastar omkull mig stressad över att klockan är så mycket. Precis när jag håller på att somna ramlar något ner från sängbordet. Jag rycker till och blir klarvaken förstås. Morris vaknar också av ljudet och börjar gå runt i rummet och göra hundgnisselljud. Ligger och lyssnar på detta ett tag men efter en stund lägger sig Morris och försöker somna. Då kommer Juliana. Hon har drömt något säger hon samtidigt som hon kryper upp i min säng. Morris får nya krafter och sätter igång med hundgnisselljudet igen och skrapar på dörren. Vid 01:00 går jag ner med Morris då jag är rädd att allt gnisslande och tassande gjort honom kissnödig. Han springer glad som aldrig tidigare ner för trappan och springer och dricker. När han är klar med detta så kilar han in till Luis som somnat i TV-soffan. Jag lämnar Morris nere och kilar upp i hopp om att få lite sömn. Tillbaka i sängen börjar jag strax dåsa in. Då hör jag hundgnisselljudet igen. Men lägre denna gång då det är några väggar mellan mig och hundskrället. Tillslut finner Morris ro och somnar ute i biblioteket. Jag törs inte titta på klockan. Vid 06:36 vaknar Janna och vi går ner bara för att mötas av en "fidos hög" på hallgolvet som ropar: -Godmorgon! Godmorgon, på sitt alldeles egna speciella sätt (kommunicerar med lukter).

Idag kommer Viktoria hem! Det känns kanonbra. Hon är saknad av oss här hemma. Det pissiga är att jag jobbar dygn.

Adde

Inga kommentarer: