onsdag 22 oktober 2008

citat

PIlla och jag svintrötta på tåget från Stansted in till London.

Jag kom på att jag inte visste så mycket om Keith, herrn i huset Davidson.
PIlla sa att han inte skulle vara hemma när vi kom, han var ute på krogen.

-Håller han på med musik? frågade jag. fick för mig att jag hört nånstans att han hade hållit på med det.
-ja, men han dj:ar väl inte så mcyket nu förtiden sa Pilla.
Okej, dj... tänkte jag men jag menade ju om han spelade något instrument
-jamen, spelar han musik? frågade jag med vad jag tyckte en lite mer preciserad förfrågan.

men det tyckte tydligen inte hon för jag får en motfråga som saknar motstycke och dessutom såg hon ut som om hon trodde jag var totalt hjärnbefriad, sen såg hon lite fisförnäm ut och säger högdraget
-du menar, utövar han något musikinstrument?

här skulle jag väldigt gärna ha sett min egen min.
för jag trodde verkligen att det gått some propps hos henne, att hon skämtade med mig.
" du menar, utöver, vad menade hon?? utövar? det kan man ju nästan inte ens stava till. och musikinstrument...
-utövar han något musikinstrument??? sa jag tvivlande, skojar du??

då hörde nog hon själv hur det lät
så då skrattade vi igen...
och detta återkom under hela londonvistelsen...

Inga kommentarer: