söndag 12 oktober 2008

DVD

Satt igår en sväng (läs: en längre stund) vid datorn. Har gått och irriterat mig på att den inte läser alla DVD-skivor. Jag fick för ett par veckor sedan en liveupptagning från Idlaflickornas augustifest. Viktoria brukar ju fixa sådana här dataprylar annars. Men igår var jag stark och tänkte fixa problemet. Letade upp en medföljande skiva som det stod DVD på, stoppade den i datorn och tryckte på installera. Efter att installationen pågått i 10 min slog det mig att det tog en väldig tid att fixa mjukvaran till DVDn. Efter 15 minuter hade installationstiden samma effekt på mig som den eländiga pumpen som står och hostar ute i brunnshuset. Efter 20 minuter blev jag mycket orolig då det stod att det installerades WWLAN, trådlöst internet och en massa annat skit som jag inte heller kan namnen på. Inget besked om att DVDn snart skulle fungera. esc! esc! esc! ctrl + alt + delete! ctrl + alt + esc! esc esc esc esc esc! mellanslag!!! Stänga av och sätta på skärmen!!! ctrl + alt + pg up!! ctrl + alt + skika åt hunden att gå ner från bordet!! Så plötsligt som från ingenstans kommer en ruta upp där det står "är du SÄKER på att du vill avbryta den pågående installationen?" Nej, jag är inte säker för jag vet inte ens vad jag håller på med.
-LÄGG IN MJUKVARAN FÖR DVD! Sa jag högt och tydligt mot laptoppen i förhoppning att den har nån mick med röstkommando. Tystnad..... Jag lyckades tillslut samla mod att avsluta installationen. DVDn funkar inte.

Viktoria ska gå på Johnny Logan i London. Kan bli fränt.

Juliana sjöng i bilen på väg hem igår. -Tjejer är bäst, killar är bara ruttet fläsk och monster och vargar.
Vigg svarade genast med en annan version. -Alla är bäst, alla är bäst!
Juliana envisades med sin variant om killar, monster och vargar.
Vigg kontrade. - Alla är bäst utom Janna. Hur tycker du det känns? frågar han sedan Janna.
Juliana tänker en stund och ändrar sig sedan och sedan sjöng vi alla i kör: -Alla är bäst, alla är bäst, alla är bäst!

Tack för nu! Adde

5 kommentarer:

Miralin sa...

Oj Adde, jag tycker du är modig som vågar dig på att försöka i alla fall. Själv tittar jag inte ens åt något som har med installationer att göra, ropar på maken. Varför försöka mig på nåt som han kan så mycket bättre... typ...

Anonym sa...

Hoppas hon kommer hem snart så det blir ordning på bekymret med DVD.
Adde

Anonym sa...

Johnny Logan?? Jag tyckte du sa John Legend...

Anonym sa...

Hej Adde, låter som att det är full fart i Fastbo :) Det här med datorer...de ska ju bara funka! Vickie och jag hade ingen vidare tur häromkvällen, men nu harjag kanske har en lösning...
Ha det gott!

Anonym sa...

Jag och namn har ju inte alltid funkat. Börjar båda namnen på en bokstav i alfabetet så är de ju nästan lika. Olle, Sten-åke. Se! Nästan exakt lika.
Adde