torsdag 16 oktober 2008

trollmor

Juliana frågade mig om hon fick borsta mitt hår ikväll framför bolibompa.
-okej då, sa jag för det är så nytvättat och så har ajg ahft det uppsatt då borde det inte ha blivit så tovigt
HOn började och borstade med långa tag och sen klappade och smekte hon det nyborstade håret
-men mamma,du har inget trollhår längre!
och så hänger hon sig över min axel och tittar på mig framifrån.
-men du ser inte ut som vår mamma heller!
tittade ett tag till
-jo jag ser att du är min mamma. Men du ska se ut så här istället! inte som ett troll!

tack du!

2 kommentarer:

Joel Julle Karlsson sa...

Hej hej, det går alldeles utmärkt att länka till min blogg.
Men bara om du inte ser ut som ett troll :D ...
Jag kankse börjar med länkar jag oxå så småningom men jag är ju rookie än så länge .Då skall jag bjussa tebax med en länk till dig.

Anonym sa...

Mamma en trollmor och farmor en häxa - vad månde bliva???