fredag 17 oktober 2008

dyyyyyrt

jacob pluggar i uppsala.
han skulle först bo hemma hos sin pappa som bor utanför uppis.

men sen ville han flytta hem.
det gick ju alldeles utm,ärkt!

I helgen tappade han bort sitt tågkort!
det var inte bra!

Så jag får lov att stoppa in pengar på hans konto stup i kvarten.
och bara 38 kr åt gången annars går väl slantarna till cigaretter.

Imorse ringde han från tåget.

Tågmästaren, en som jag känner igen.
(Hon ringde jämt och ständigt och frågade oss på resebutiken både det ena och det andra.Så jag vet mycket väl vem det är....voodoodocka skall inhandlas)

Hon gav Jaocb en chans!
Att hoppa ur tåget i Heby och köpa en biljett för 38 kr,
för jacob hade ju naturligtvis inga pengar på kontot. så då skulle jag slänge mig över datorn och sätta in pengar SNABBT för de var nästan i Heby.

ok!
datorn krånglade.
När jag ringde upp och sa att nu fanns det pengar hade hon redan skrivit ut böter på 540 kr!

Hans födelsedagspresenter blir visst bara dyrare och dyrare.

takc och lov att han fyller snart.
då känns det lite skulle jag tro.
få två kvitton på runt 1500 kronor som vi betalat åt honom.

De pengarna skulle han kunnat gjort något annat lite roligare för.

T ex köpt cigaretter....

1 kommentar:

Anonym sa...

Känns som vi inte behöver hör oss för om vad han önskar sig i present, verkar vara pengar som killen behöver eller?? ha i alla fall en trevlig helg kram till er alla