fredag 17 oktober 2008

rätt sak på sin plats

jag gillar när saker och ting finns på ungefär samma plats som de brukar finnas på.
sen tycker jag att om man ska pyssla och rita så sitter vi vid köksbordet.
man behöver faktiskt inte bre ut sig över hela huset!

allra helst eftersom mina barn gillar att klippa.
allt mindre oc hmindre bitar.
tills det är minimala pappersdamm nästan.
Då räcker det att bara ha köket att städa!
LIka med vill man rita så gör man det vid köksbordet.

Vi tycker inte riktigt lika här tror jag...

För någon vecka sen försvann en av kökslådorna!!
ja, ni läste rätt!!!
en av kökslådorna!
den var väck!

en annorlunda känsla!
Jag frågade adde om han hade någon aning om var den kunde vara???
-jo, vigg ville rita lite medan han tittade påen film däruppe....
-jaha? men jag tycker att vi sitter härnere och ritar! sen kan jag inte förstå varför han måste ta med sig hela kökslådan??? varför tog han inte sin pennkartong bland papprena?? frågade jag
-jooooo, men han skulle ta ner den igen sa adde

det måste vara närmare 2 veckor sen.
ingen låda här!

Imorse letade jag efter en penna och förbannade det tomma utrymme som gapar svart bland de andra kökslådorna.
-åhhhhhh, jag vet att det kommer bli jag som kommer hämta ner den där eländiga lådan! men nu hinner jag inte !! jag måste åka och jobba!!! grrrrrrrr jag var rätt upprörd....tyckte att tiden runnit ut så att säga
-Du, jag vet att när du kommer hem från jobbet så kommer det vara en låda där sa Adde och log
-tack!

jag släppte lådan och drog till jobbet.

Vid 1 tiden ringde min mobil.
Adde var på väg till jobbet
-HEj, jag tänkte bara be dig om en sak sa han...
-jaha? vaddå??
han brukar aldrig be om något! vad hade hänt nu???
-ehhh, tror du att du kan låta bli att titta mot kökslådorna?
-va????
det tog en stund innan slanten trillade ner..
men jag kunde ju inte låta bli att skratta...

så nu ska jag görat själv!
fasat adde bad mig att låta den vänta till han kom hem.

Men jag är en redig flicka!
kan själv!

Inga kommentarer: