lördag 12 maj 2007

Omkörd och upprörd

Jag är riktigt upprörd!
Idag var jag och småttingarna i Västerås, på vägen hem kör jag 90 där hastighetskamerorna står.
Annars kör jag faktiskt lite fortare fast inte mycket ifall farbror Polis kommer sättandes, jag måste ju ha råd att betala böterna...
Jag tittar i backspegeln lite då och då men det är väldigt lugnt.
PRecis efter att jag har tittat i backspegeln dyker det upp som en blixt från klarblå...
en svart BMWsom kör FORT.
Kör om mig över heldragen linje. Jag blir ju skraj och hoppar ut i vägrenen för i samma veva mötte vi en bil oxå (därav mitt skutt åt sidan)
Då blir jag förbannad.
Helvete vad fan ska jag behöva bli rädd för och göra såna undanmanövrar som att skutta med en cheva!
Precis när jag lugnat ner mig; då kommer nästa
en blå peugot ännu fortare!Han ska ifatt BMWn.
Mötande bilar får åka åt sidan. Det är bara han (som jga antar att det var) som existerar, han litar blint på att medtrafikanterna hinner se och köra åt sidan.
Usch jag blir så fruktansvärt arg! Hur kan man vara sååå omogen, utsätta både andra trafikanter och sin omgivning för detta!

Jag brukar säga till Jacob att jag ska gå ut och råna nån bank eller slå ner nån stackare sen ska jag säga att jag heter Jacob!
Då kommer han inte få någon lämp. då får han vänta med sitt körkort!
För den dagen han får sätta sig bakom ratten kommer gasen vara nertryckt i botten!
Och hemska hemska tanke...

Tänk om det skulle hända något...

Nej, jag ser inget annat att göra!
Nu ska jag ut och härja, supa och slåss och svärja.
Bränna röda stugor, slå små barn och säga fula ord...
Jag... jag heter Jacob

Inga kommentarer: