tisdag 29 maj 2007

pre Malignt

Japp, man ska inte gå till doktorn!
Jag var där idag och visade upp min kliande leverfläck.
Det var ingen leverfläck! Vet inte om jag törs skriva och tala om vad är var...

OK, jag har hämtat mig, jag ska berätta men nåde den som retas! På den ska jag trycka upp...
vårtan (som sitter på mig rygg)i ansiktet.
Skratta INTE!!!

Men när jag står där och kråmar mig i BH och uniformsbyxa så säger doktorn att det är en annan fläck som hon blir lite "nyfiken" på och måste gå och hämta en annan doktor.
Jag satte mig på sängkanten i min BH men råkade se mig själv i spegeln så jag ställde mig snabbt upp!
Huga va många bilringar jag satte på mig i morse!?!?
Man känner sig jävligt avslappnad när man står inne i ett undersökningsrum och väntar på att flera ska komma och titta på ens fläck.
Jag önskade att hela jag var en liten fläck...(påklädd och 20 kg lättare)
In kommer Dr Morgan.
-Hej hej, skakade hand men jag skakade väldigt försiktigt så jag inte satte fart på tuttarna för mycket...
Äntligen fick jag lägga mig på mage för de skulle hälla på nå jox för att då förstorades allt upp 10 gånger! Wow!
Sedan tryckte Dr Morgan en "kikare" mot min fläck. Och mumlade lite hit och dit...
Men innan han hann säga något mer sa Dr Solveig
-säg inget förrrän jag har fått titta också.
Sedan tryckte hon kikaren mot min rygg och sa
-Jag kan tydligt se en kärna där som har släppt ifrån sig detonånting och det har bildats ett nät, ett tydligt nät och allt mätte ca 4,2*4,5.
Där ligger man och inte fattar ett jota, skvatt eller ett skit!
Då börjar hon prata igen om Premalignt osv.
Där slutade jag lyssna.
Malignt, Tage Danielsson, han är döööö han hade Malignt melanom.
Ok pre betyder typ före alltså det här är någonting före malignt?!Eller???
Undradeför mig själv va fan jag hade gått dit för? Frivillgt?!
Jag har alltid sagt det:
Man är inte särkilt sjuk när man går till sjukan men när man går därifrån har man fått en dödsdom.
Det är bättre att inte veta att man ska dö för då dör man inte för då vet man ju inte!
Men men.
Jag fick tid för operation den,fläcken måste bort och skickas till nånstans för att kolla upp den bättre!

Jag sa
-det här är rätt så vanligt va?
Det behöver inte betyda att det är farligt va?
Jag är livrädd för doktorer.
Det gör skitont att ta bort såna där eller hur?
Jag tycker inte om att gå till doktorn!
Jag tycker allt gör ont!
Ska vi alltså ta bort 3 fläckar?
(vårtan och min stora leverfläck i nacken skulle bort på en gång)
Ok, hur går det till då. Söver ni mig eller?
Om ni bara ger bedövningsspruta behövs det bara ett stick så bedövar ni hela ryggen eller måste ni sticka fler
gånger då?
EN för varje fläck???
Jag tror att jag måste få med mig emblasalva(sånt barn får att bedöva huden innan de får ett sprut stick)
Jaha, nu måste jag gå igenom hela kroppen!

Tänk om jag har någon mer som det inte är något pre framför??
Jag åkte därifrån med 3 embla plåster och ett huvud i kaos!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fy stackars du :( men tur ändå att du åkte dit och att dom tar bort det. *Kramar om*

henrik sa...

Hej.tänk på att bibeln sa i gamla testamentet att herren inte gillade det när en kung hade sökt doktorer istället för gud.
Det är kanske därför du säger att man inte skall gå till doktorer för något säger att det inte är rätt.
Läste själv en bibelvers som talar om " han som är kapabel att presentera oss fläckfria inför sig själv".efesierbrevet 5:27.
"not having spot or wrinkle".